środa, 9 lutego 2011

Trzy zasady skutecznego odchudzania

SPORT TO PODSTAWA

Jestem absolwentką AWF krakowskiego i instruktorem fitness. Po dwóch latach przerwy zaczęłam prowadzić w niedalekiej miejscowości zajęcia z aerobiku dla pań. Odbywały się one trzy razy w tygodniu. Nie myślałam o tych zajęciach w kategorii -" pomogą mi schudnąć", ale robiłam je w celu czysto zarobkowym. Efekt był odwrotny.
Wielu specjalistów w dziedzinie odchudzania stawia na pierwszym miejscu dietę, ja natomiast SPORT. Uważam, że jest to najskuteczniejszy sposób zbicia wagi i ujędrnienia własnego ciała. Czy narzucam jakieś konkretne dyscypliny? W zasadzie nie. Mamy ich tyle do wyboru, że każdy znajdzie coś dla siebie. Najlepiej wybrać takie, które wam sprawiają przyjemność. Najważniejsze jest aby dana dyscyplina sportu była uprawiana intensywnie, minimum trzy razy w tygodniu (to jest naprawdę MINIMUM!!!). Jeśli liczba ta spadnie do 1 lub 2 - nie osiągniecie rezultatów!!! 
Dyscypliny które polecam:
  • AEROBIK - intensywne i przyjemne ćwiczenia przy muzyce wzmacniające i modelujące wszystkie partie mięśniowe
  • JOGGING - pod warunkiem, że ćwiczymy nie mniej niż 40 minut
  • NORDIC WALKING - bardzo popularny, jednak żeby był skuteczny trzeba poznać technikę kroku. Zwykłe "chodzenie z kijami" (jak robi to większość spotykanych osób) nie da rezultatu
  • TURYSTYKA GÓRSKA - bardzo przyjemna forma sportu, angażuje przede wszystkim dolne partie mięśniowe i brzuch
  • PŁYWANIE - polecam nie tylko w ramach redukcji tkanki tłuszczowej, ale również jako relaks
Wymieniłam tylko kilka dyscyplin według mnie najskuteczniejszych ale należy pamiętać, że każda inna będzie dobra, jeśli uprawiamy ją systematycznie.


ODŻYWIANIE "Z GŁOWĄ"

Według mnie nie należy przesadzać jeśli chodzi o dietę. Najlepsza jest wtedy jeśli spożywamy 5 posiłków dziennie w mniejszych ilościach. Efektem jest to, że nie chodzimy głodni a organizm nie magazynuje nadmiaru jedzenia w postaci tkanki tłuszczowej. Oczywiście ważne jest to co jemy!!! Należy ograniczyć białe pieczywo, makarony, unikać majonezu, masła, sera żółtego, kolorowych słodzonych napojów i słodyczy. Nie ma jednak powodu do przesadzania (jeśli zjemy raz na jakiś czas jedną z tych rzeczy nic się nie stanie...)
Ważna jest również systematyka. Pierwszy posiłek należy zjeść do godziny po obudzeniu się a następne w odstępach 3-4 godzinnych. Przy tym trzeba pić dużo wody mineralnej , najlepiej niegazowanej 2-3 litry  dziennie.
W jaki sposób ja to robiłam? Ja jadłam 2 razy dziennie ciepły posiłek. Po prostu gotowałam sobie jakieś danie, które wystarczało mi na 3 dni.  
W następnym poście zdradzę wam kilka przepisów na proste dania, które trzymają uczucie sytości i są w dodatku nie tylko niskokaloryczne ale i bardzo zdrowe.

SUPLEMENTY DIETY

W początkowej fazie odchudzania jest to ważny element diety. Pozostawiam wam do wyboru, rodzaj suplementu (można doradzić się lekarza lub farmaceuty) gdyż jest ich obecnie tyle w aptekach ,że możemy wybrać co nam pasuje. Co ja polecam? L-karnitynę (1000 mg), jest skuteczna pod warunkiem systematycznego uprawiania sportu. Jest to suplement, który przyśpiesza spalanie tłuszczu podczas wysiłku... 

Podsumowanie
Wprowadźcie te 3 zasady do swojego codziennego życia na stałe a gwarantuję wam spadek wagi i co ważne brak efektu jo-jo!!!

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też sądzę, że ruch jest najlepszy, nie mogłabym wiecznie być na diecie, lubię jeść :) Jak sobie policzyłam to, o rany, zjadam 3000 - 3500 kcal dziennie :P A nie tyję :P

    OdpowiedzUsuń